Ubuntu 12.04, Netbeans 7.0.1: Problem z GUI Builder

Podczas pracy z Netbeans 7.0.1 na Ubuntu 12.04 postanowiłem skorzystać z GUI Buildera do zaprojektowania prostego interfejsu dla aplikacji.
Stworzyłem nowy JFrame Form i przeszedłem do karty Design.
Jedyne, co na początku widziałem to napis Loading…
W końcu zauważyłem ikonę minusa, po kliknięciu, której przeszedłem do komunikatu z wyjątkiem:
java.lang.ClassNotFoundException: org.w3c.dom.ElementTraversal

Rozwiązanie znalazłem na bugs.launchpad.net.
Do pliku /usr/bin/netbeans na końcu wśród opcji dla eval launchNbexec dodałem:
--cp:a /usr/share/java/xercesImpl.jar.

To rozwiązało mój problem.

Posted on 11/12/2012, in Java, Ubuntu and tagged . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

