Dodawanie ikony do programu w Ubuntu

W folderze /usr/share/icons znajdują się ikony do programów, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodać własne.

W inkscape tworzymy nową grafikę *.svg i zapisujemy tak, aby wymiary dokumentu były ustawione na: 16×16, 32×32, 48×48, 64×64, 128×128 (wymiary w pikselach).

Wrzucamy stworzone ikony do folderu: /usr/share/icons/Humanity/apps/[rozmiar]

Następnie w terminalu przechodzimy do folderu: /usr/share/applications, listujemy zawartość katalogu ls -l i edytujemy interesujący nas plik.

Przykład: gedit.desktop

[Desktop Entry]
Name=gedit
GenericName=Text Editor
Comment=Edit text files
Exec=gedit %U
Terminal=false
Type=Application
StartupNotify=true
MimeType=text/plain;
Icon=accessories-text-editor
Categories=GNOME;GTK;Utility;TextEditor;
X-GNOME-DocPath=gedit/gedit.xml
X-GNOME-FullName=Text Editor
X-GNOME-Bugzilla-Bugzilla=GNOME
X-GNOME-Bugzilla-Product=gedit
X-GNOME-Bugzilla-Component=general
X-GNOME-Bugzilla-Version=3.2.3
X-GNOME-Bugzilla-ExtraInfoScript=/usr/share/gedit/gedit-bugreport
X-Ubuntu-Gettext-Domain=gedit

Dla Icon= ustawiamy nazwę nowej ikony i zapisujemy plik.

Jeśli nowa ikona nie załadowała się, to usuwamy plik icon-theme.cache z folderu /usr/share/icons/Humanity. Po odświeżeniu zawartości katalogu nowa ikona powinna być widoczna.

Dodaj komentarz