W folderze /usr/share/icons
znajdują się ikony do programów, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodać własne.
W inkscape
tworzymy nową grafikę *.svg
i zapisujemy tak, aby wymiary dokumentu były ustawione na: 16×16, 32×32, 48×48, 64×64, 128×128 (wymiary w pikselach).
Wrzucamy stworzone ikony do folderu: /usr/share/icons/Humanity/apps/[rozmiar]
Następnie w terminalu przechodzimy do folderu: /usr/share/applications
, listujemy zawartość katalogu ls -l
i edytujemy interesujący nas plik.
Przykład: gedit.desktop
[Desktop Entry] Name=gedit GenericName=Text Editor Comment=Edit text files Exec=gedit %U Terminal=false Type=Application StartupNotify=true MimeType=text/plain; Icon=accessories-text-editor Categories=GNOME;GTK;Utility;TextEditor; X-GNOME-DocPath=gedit/gedit.xml X-GNOME-FullName=Text Editor X-GNOME-Bugzilla-Bugzilla=GNOME X-GNOME-Bugzilla-Product=gedit X-GNOME-Bugzilla-Component=general X-GNOME-Bugzilla-Version=3.2.3 X-GNOME-Bugzilla-ExtraInfoScript=/usr/share/gedit/gedit-bugreport X-Ubuntu-Gettext-Domain=gedit
Dla Icon=
ustawiamy nazwę nowej ikony i zapisujemy plik.
Jeśli nowa ikona nie załadowała się, to usuwamy plik icon-theme.cache
z folderu /usr/share/icons/Humanity
. Po odświeżeniu zawartości katalogu nowa ikona powinna być widoczna.