Terminal dopasowany do potrzeb

Na początku tego wpisu pragnę polecić dwa repozytoria do przetestowania:

Są to ciekawe projekty mające na celu dostosowanie terminala do swoich potrzeb.

Zalety?
Duży zbiór wtyczek, rozszerzeń, aliasów ułatwiających codzienną pracę.
Wady?
Dopasowanie konfiguracji do własnych potrzeb może być czasochłonne, natomiast włączenie wszystkich wtyczek może spowolnić działanie terminala.

Ze względu na szybkość działania terminala zrezygnowałem z zestawu wtyczek, ale postanowiłem wykorzystać część zawartych w nich rozwiązań.

  • Przede wszystkim zdefiniowałem zbiór aliasów dla poleceń, z których najczęściej korzystam.
  • Stworzyłem plik .dircolors w katalogu domowym i dopasowałem wyświetlane kolory m.in. przy wywołaniu komendy ls
    Tworzymy plik:

    dircolors -p > ~/.dircolors

    i następnie edytujemy wg uznania. Opis opcji znajduje wewnątrz pliku, ale warto zapoznać się także z Configuring LS_COLORS.

  • Włączyłem kolory dla polecenia git:
    git config --global color.ui true

Posted on 20/08/2011, in Ubuntu and tagged . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Skomentuj

